lördag 12 december 2009

Julkalendern lucka 11 & 12 *Många bilder*

Igår var en hektisk dag! Först hade jag behandling på förmiddagen, massage var det denna gång. Jag alternerar mellan naprapat- och massagebehandling, får någon sorts behandling varannan vecka, för att alls kunna sitta upp. Och nej, det är INTE skönt för mig att få massage!!!!! Tänk dig själv att du är så beröringsöm att kläderna du har på dig gör ont, att vännernas kramar gör så ont att du nästan börjar gråta, då vill man INTE ha massage!! Egentligen, alltså.... men att få naprapatbehandling två gånger i månaden är inte bra för ryggen, då blir den bortskämd, och så måste jag snart gå ännu tätare. På detta viset späder vi ut de kraftigare behandlingarna lite. Vi brukar försöka med att ha tre gånger massage och en gång naprapat, och så tre gånger massage igen. Men så kommer det en period när det blir bara naprapat, antagligen för att jag egentligen skulle behöva tätare behandlingar. Min naprapat är så proffsig, jätteduktig är han. Hela tiden frågar han om det gör FÖR ont, och jag grymtar något som i bästa fall kan förstås som ett nej. För det gör så j***la ont, att jag varje gång funderar över vad jag håller på med. Men jag måste ju fortsätta... Den mannen gör underverk med min rygg, så enkelt är det. Jag brukar säga att jag har saknat honom när jag kommer in, och det tycker han är så roligt. Min massageterapeut är så klart också superproffsig, hon är så himla go'! Vi pratar om allt möjligt, och ibland ingenting. De jobbar på samma ställe, smidigt att de kan prata med varandra om mig, om hur de bäst ska passa ihop sina behandlingar för att det ska gynna mig som mest. Så proffsiga människor, som bryr sig enormt om mig som människa, inte bara som patient. Tack J och E för ert arbete!! Ni är guld värda! Ja, och sen var det lucia på Leias dagis. Nu fick man inte fota med blixt under luciatåget, utan man skulle få möjlighet att fota efteråt. Pytt! Då rusade ju alla föräldrar fram för att ta enskilda bilder på sina ungar, för de fotade ju med blixt ändå under tåget. Så vi som lydigt gjorde som fröknarna sade, vi fick bara några ynka, dåliga bilder. Lite sur blir man ju, men det går ju inte att göra något åt. Vi ska klä upp henne i morgon igen, med linne och krona så att vi får ta riktiga bilder. Detta var det bästa jag kunde åstadkomma utan blixt... Då hade hon redan hunnit ta av sig kronan, den blev för tung.

 
 
"Var är min pappa och mamma?"

"DÄR ÄR MIN PAPPA!!" Efter det hade vi med oss fikasällskap hem, en av mina cirkeldeltagare i nybörjarcirkeln har ett av sina två barn på samma dagis, och bor i samma förening som vi. Så vi hade bjudit med dem hem för lite lek och fika, det blev jättelyckat! "Tack N och L för en supertrevlig eftermiddag, hopas ni inte kände er ivägkörda sen!!" När de gått, och vi fått i oss lite mat, var det dags att stoppa barnen i säng, och sen var jag alldeles tom i huvudet. Därför kommer julkalendrarnas innehåll här idag, för båda dagarna. Vi börjar så klart med grabbens projekt: Lucka 11:

   
Lucka 12:
   
 Lilla lucians kalender, blomman igår och klossen idag.


 
Sen måste jag ju redovisa vad jag fick i Julswappens kalender också! Igår fick jag röda bär att ha i adventsljusstaken, bra att byta ut de gamla mot nya fina nästa år. Idag fick jag ytterligare ett ark stickersbokstäver, superbra!! Gillar dessa små bokstäverna, kan användas överallt. Tack min hemliga tomte! Ska bli så kul att komma på vem du är, ska försöka luska lite i eftermiddag! ;-)

Jag hade ju en lucköppning inne på Julswappen också, där Ebba vann, grattis igen Ebba! Hon fick välja ett färgtema, och hon valde somrigt. Jag har just nu lite ont om papper här hemma, speciellt somriga papper, så jag hoppas att jag lyckades skapa efter hennes förväntningar!

Jag gjorde ett post-it-block med magnetstängning, och en härlig blomstergrupp på locket. Bokstaven E som i Ebba, så klart! Tyckte faktiskt att blocket blev riktigt bra. I onsdags hade jag näst sista träffen för min avancerade studiecirkel. Tyvärr är det bara en tjej som kan sista gången, så då ska vi vara hemma hos henne istället. Onödigt att sitta i en lokal förra 8 personer, när vi bara är två plus ledsagare till mig. Så då får min ledsagare ledigt, och så pysslar vi vid hennes köksbord istället. En av tjejerna kom fram med en liten present till mig, som hon gjort själv av sparade ljus. Jag tyckte det var så rart av henne! Där hade hon stått hemma och smält gamla stearinljus, och stöpt nya i formar åt mig! Ett kort hade hon också gjort, men en ny egenpåhittad stängning, som jag blev mycket imponerad och inspirerad av! Tack E, för din lilla gåva, den värmde!! Ljusen står nu på mitt köksbord, se så vackra de är när de brinner!

Med denna stämningsfulla bild önskar jag en Trevlig 3:e Advent! 

 

3 kommentarer:

  1. Va söt hon är lilla dottern!!!
    Jösses vad du har ont kära du! Kan inte vara lärr. Önskar dig allt gott och att du så småningom kan li kvitt det onda!. Nu ska jag tassa omkring hos dig och se va fina saker du gjort!
    Kramar i lass Lina

    SvaraRadera
  2. vilken söt dotter du har!!! =) Nä, det kan inte vara lätt att ha så ont hela tiden! Hoppas det går åt rätt håll för dig så att du så småningom blir kvitt det onda!

    Ha en trevlig Lucia och 3:e advent!
    kramelikram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Du är grym på att skriva både intressant och roligt! Är numera en trogen följare av din blogg.
    Undrar bara vad pappa i huset får i sin adventskalender... Något H-jul-igt kanske ;)

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.