tisdag 9 mars 2010

Nästa kursprojekt...


En bordstablett och en servett är färdig! Jag hade inte så påskiga tyger hemma, hade bestämt mig för att använda mina stuvbitar för att minska lagret lite grand. Det var nog ett dåligt beslut, för min tablett och servett blev lite bleka...


Tabletten är i halvgrovt linne och servetten är gjord av en bit lakan. Slaktade ju ett lakan till lapptäcket till docksängen, och det var det enda jag hade som kunde passa. Jag hade nog haft linne så det räckte, om jag bara inte förstört den första tabletten! Jag värmde transfertrycket för mycket, så halva tabletten gulnade ordentligt. Men jag har i alla fall gjort projektet nu, det var kul att lära sig de snygga, sneda hörnen på servetten.

Nu väntar jag på att nästa projekt ska läggas upp, en väska.

1 kommentar:

  1. Linda du är en mönsterelev! :-D Så kul tt se dina färdiga projekt! :-)
    Kram!

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.