torsdag 18 mars 2010

PIF - Pay It Forward - de tre första är på väg!!

Äntligen har jag fått ur mig tre stycken handgjorda gåvor till de tre första mottagarna! Jag har ju tackat ja till två PIF:ar, den andra gåvan har jag fått - det var ju kuddfodralet jag visade här under hösten. Men detta är alltså till min första PIF.


Jag har funderat länge, länge, sen har jag funderat lite till. Och nu har jag blivit lite inne på krympplast, då trillade pengen ner!! Charms! Så det blev tre stycken charms skapade... Jag jagar ju alltid scrapmaterial, nu var jag glad över att jag alltid dyker på allt som ska slängas och klipper bort "bra-å-ha-grejer"!! Här har jag sparat kedjor och karbinhakar, som nu då återanvänds.



Tjejen från The Greeting Farm, Inkidos ros, och min handgjorda stämpel blev tillsammans med återvunnet material en charm. Att hänga på väskan eller nyckelringen. Nästa charm är det samma tjej och min stämpel, men en tag från Magnolia - ett köp från helgens besök i Borås och Magnoliabutiken. Så den tredje, samma stämplar som den första. Dessa landar - förhoppningsvis - hos Supermillis, Dolliver och Hanna under dagen idag.

Det var kul att göra charms av krympplast, jag kommer helt klart att göra fler. Dock får framtiden utvisa om det blir krympplastcharms till nästa PIF också. Nån som har en PIF på gång? Jag skulle gärna haka på en ny!





8 kommentarer:

  1. Wow va fina!!! Dina vänner kommer att bli superglada - tänk en sån skulle man ju själv vilja ha eller göra... har beställt krympplast men är helt grön på området. Man stämplar innan har jag förstått, men hur färglägger man, gör man det innan eller efter? Vad kan man använda för typ av pennor? Hålet görs oxå innan har jag läst. Tack för inspirationen! Stor Kram Emmeli

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara saker !!! Jag jag vet och jag skäms ... ja jag ska :)
    Själv har jag aldrig fått nått från mina som skulle skicka till mig men det är ju just de att ge och få glädje som ger mest.
    Ja det kommer *ler*
    Vi får ta det över fikan vi ska ta

    Vännen du har nått att hämta inne på min sida då det är det minsta jag kan ge just nu:)

    Kramar i massor
    Lotta

    SvaraRadera
  3. Tack, så himla gullig!! Den sätter jag på väsk-dragkedkedjan!!!Superfin och jag gillar massor! Kram kram

    SvaraRadera
  4. Verkligen fina och snyggt gjorda! Vad har du målat med? Tycker själv det har varit svårt att få till färger.

    Ses vi i Linköping i helgen? Kul i så fall!

    SvaraRadera
  5. Hej hej klasskompis!
    ville bara titta in och säga hej!
    Jättefina nyckelringar, den iden knycker jag :)
    ses i skolbänken.
    /Clara

    SvaraRadera
  6. Vilken fräck idé!! Den kommer att liftas helt klart.
    Du undrade hur jag gjort mitt ägg... Jag har faktiskt använt ett decoupageägg som grund som jag målat och chalkat :) och sedan har jag satt fast det på ett metallock som jag tagit från en gammal kaffebönsburk och sedan dekorerat allt.. Trasslet runt omkring har jag varit nere i blomsteraffären och köpt. Finns i alla möjliga färger.
    Tack för din överväldigande kommentar *generad*!!
    Ha en pysslig helg.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Verkligen super snyggt :)

    Jag var inne på en blogg och hoppade på en PIF men jag har inte hört något alls. Mycket dåligt måste jag säga....

    Ha de gott.
    kram kram

    SvaraRadera
  8. Så läckra!! Kanske ska ta och testa detta med krympplast..det verkar ju skoj!:)

    Kram Sara

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.