måndag 1 mars 2010

Pyssel en snöig måndag...

Ja ni såg ju i förra veckan, vad vår lilla tjej ska få när hon fyller 2 år i morgon... Det var bara det att jag hade en hel del åsikter om det som följde med dock-spjälsängen. Täcket var stenhårt, och kudden minimal. Madrassen..... ja, var var madrassen nånstans?????? Fanns ingen! Så det var bara att dra fram symaskinen och börja sy! En kudde och en madrass hann jag skapa på förmiddagen, hade en bit skumgummi från en gammal skötväska liggande, det räckte precis till både kudde och madrass. Ett stort, gammalt örngott fick bli överdrag. Örngott och lakan får vi ta lite senare, viktigast nu är att fixa ett funktionellt täcke. Gick att använda stoppningen som var i originaltäcket, så jag har sprättat bort det hårda tyget, och nu pysslar jag med detta...



Syr ett lapptäcke....


Visst är katt-tyget urgulligt? Fick tyvärr bli lite obarnsligt tyg på de andra lapparna, detta var allt jag hade i sylådan här hemma som kunde passa till en liten tjej. Hoppas hon kommer att tycka om det!


2 kommentarer:

  1. Alltid lite roligare att sätta lite personlig prägel på sakerna också..brukar ju inte vara bästa kvalitet alla gånger heller på dom leksakerna man köper..
    SV: Ja visst är det skoj när vi kursare kan titta in hos varandra också, alltid lika inspirerande att få "hälsa på" hos andra.. =)
    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  2. Det blir säkert jätteuppskattat av lilla damen i fråga!!! Himla sött.

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.