onsdag 31 mars 2010

Skissutmaning på SS

Ja, jag skulle ju inte göra skissen hade jag bestämt mig för... så igår kväll kikade jag på den igen... fick en idé... och fram växte denna.


Till att börja med skulle den bli väldigt avskalad och enkel - less is more - men den blev inte det va?! Började med ett blått cardstock, som jag doodlade runt om med vit penna och därefter stämplade med splash-stämpel i gesso. Wellpapp med vit akrylfärg och ett lager till av blå cardstock, även den doodlad och "splashad". Matchande fotomattor på ljusblå och blå cardstock, doodlade med vit och svart penna, fotona på ljusblå och blå cardstock, dito doodlade... Underbara, stora blommor som jag monterat ihop med snurrad, grön ståltråd under, den ena blomman med en metallcharm från Making Memories på distanskuddar. Stansade ut titeln i QK Sophisticate och några aliens i olika gröna cardstocks, för att matcha den stora gröna blomman och det gröna i Antons body. Lade crackle paint picked fence under titeln och journalingen för att det skulle synas mer. Journalingen är skriven med ett alfabet jag skrivit ut själv på skrivaren. "Leia och Anton möts för första gången." Turkosa halvpärlor strödda i nedre vänstra hörnet, som matchar mönstret i den nedre mattan och den övre, bakersta blomman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.