onsdag 31 mars 2010

Utmaning SS - 3 st julkort

Varje månad detta året har SS en julkortsutmaning. Januari var det 1 julkort man skulle göra, februari 2 julkort, och så nu i mars ska man göra 3 julkort. Alltså lika många kort som månaden... så i december gör vi 12 julkort. Detta innebär ju att jag kommer att kunna gödsla med julkort om jag ska vara med varje månad. Jag hade faktiskt inte tänkt vara med denna månaden, för jag kunde inte komma över hindret: samma papper på alla tre korten! Men så igår bara släppte det, och korten blev tillverkade, fotade, upplagda på mindre än fem timmar - och då åt jag middag emellan med!! Här är dom:


Jag har använt tre olika mönsterpapper och två olika cardstock. Mönsterpappren har jag distressat med edge scraper och distressdyna. Basen i alla tre korten är brun cardstock, sen har jag mattat med mönsterpapper 1, med framsidan på två av dom, och baksidan på ett. Sen matta nummer två med nästa mönsterpapper, samma här, baksidan på ett och framsidan på två. Sen är de små motiven från ett tredje mönsterpapper. Ovanpå detta har jag sedan stansat ut med MS-stansen i vit cardstock på olika sätt. På det översta kortet stansade jag först med MS (Martha Stewart doily lace) sedan stansade jag den igen i BIA:n, så att jag fick de kollegieblocksliknande hålen. Där drog jag sen igenom ett organzaband. På mellersta kortet stansade jag först med MS i brun cardstock, sen häftade jag fast en bit spets i den, och dolde klamrarna med en bit utstansad vit cardstock. På det nedre kortet har jag stansat ut med MS på båda sidor, och sen monterade på ett band som jag veckade med hjälp av brads. Monterade sen lite blomgrupper på korten, rosslingan på det nedre kortet har jag snott ihop själv. Sist lade jag lite pearlmaker i hörnen. Tycker de blev riktigt bra, tycker om dessa bruna, distressade kort, det är verkligen min stil.

5 kommentarer:

  1. De är såååååå fina!

    SvaraRadera
  2. Mycket tjusiga Linda!! Gillar färgerna!!
    kramar Lina

    SvaraRadera
  3. Jättesnygga julkort! Det är så snyggt med upprullade kanter på papperet.

    Jag vill önska dig en riktigt go och Glad Påsk!
    kramis Pernilla

    SvaraRadera
  4. TACK älskade vän för ditt uuuuuunderbart fina KAOS-kort! Jag blev så otroligt glad, mitt allra första! Du är så härlig och underbar och så länge har du en passande award att hämta på min blogg... senare kanske det dimper ner något i brevlådan men det dröjer kanske lite! Stor Kram för att du är DU!

    SvaraRadera
  5. Vilka fina julkort! Härliga färger!

    Ha en bra dag!
    / Sara

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.