torsdag 13 maj 2010

Veckans Tips! vecka 19

Denna veckan visar jag min lista på de distresser jag har. Tyvärr hittar jag inte originalbladen på nätet just nu, så jag lägger upp mina filer för er att ladda ner. Så snart jag hittat originalfilerna, kommer jag att lägga in länker till dom istället. Detta är ju absolut inte min idé från början, jag har bara klippt och klistrat lite.

Jag är lite lat emellanåt, så när det kom till att göra en distresskarta, ville jag hellre skriva ut en färdig. Men jag ville samtidigt ha den i färgskala, så att jag kunde se vilka färger som låg efter varandra i nyanser. Då hittade jag ett distress-schema, där tanken var att man skulle själv måla in sina distresser. Kladdigt och jobbigt!! Men så hittade jag också en färgskala med alla dynorna - de var dock inte i färgskala. Men inga problem! Jag skrev ut dom båda, och klippte och klistrade en del, sen såg det ut så här:
D står helt enkelt för dyna och R för refill. Som ni ser har jag inte många refiller, men jag är i alla fall på väg att få alla dynorna.

Jag har dessutom en liten lapp att ha i plånboken, den är inte heller i färgskala men det gör ju inget. Den ska jag ju bara ha för att checka att jag inte köper de dynor jag redan har. Jag har ju extremt dåligt minne, som ni kanske redan märkt - tyvärr en biprodukt av sjukdomen. Med denna lapp i plånboken varje gång jag är iväg och handlar, har jag garderat mig för dubbelköp. Ja..... om jag kommer ihåg att ta upp lappen och titta efter, förstås.....

Grid-schema
Kom-ihåg-lapp
Alla distress-dynor

Är det något som du vill se här i Veckans Tips? Kommentera gärna, och tala om vad du vill läsa om!

3 kommentarer:

  1. Du är jubara för duktig!!!! Tack söta för att du delar med dig av dina konon tips!!!
    Jag vill sååå gärn HA ALLA fina färgerna....drömmer......

    Ha en härlig pysseldag!!
    kram kram

    SvaraRadera
  2. Tack snälla goa du för att du delar med dig av det här! Det passar min tankspridda hjärna förträffligt! Jag vet aldrig vad jag har för färger, eller om det är i dyna eller refill, nu har jag stenkoll! :D
    Trevlig Helg!
    Kramis

    SvaraRadera
  3. lolas.bloggplatsen.se13 maj 2010 kl. 19:23

    Tack för alla tips och ideer du ger. Jag skulle vilja har tips på hur man gör ett färghjul. MVH carola

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.