torsdag 6 maj 2010

Veckans Tips! vecka 18

Dags igen för veckans tips. Jag distressar ju mycket, och håller på att samla på mig alla dynorna... Så sakteliga kommer jag att ha samtliga 36 färger, sen är det bara att börja samla alla refiller med! Men när man har många distressdynor, då är det bra om man har ordning på sina kuddar, så att det går fort och smidigt att använda.


Veckans Tips!
Jag har tagit blixtlåspåsar i storleken 10x6,5 cm och trätt på en ring - notera att jag måste skaffa en ny, större ring, för de får egentligen inte plats!! På varje påse har jag satt en etikett med färgens namn, sen har jag två olika kuddar/svampar i påsen.



Dels kudden till infärgningshandtaget men också en liten svamp, bra att ha till en liten kant eller detalj. Ska jag däremot distressa lite större ytor än enbart kanten, så använder jag alltid kudden och handtaget. Den lilla svampen kommer från en vanlig kökssvamp. Först skär jag bort det gröna man skrubbar med... detta gör jag med en brytbladskniv. (Det är bra om man gör detta innan man plockar fram alla pysselsaker, eller att man gör det över diskbänken... det blir skräpigt på ytan under när man skär bort det gröna från svampen, som fint grus nästan, och det vill man ju inte ha bland pysslet.)


Sen klipper jag svampen i lagom stora bitar med en vanlig sax.



Veckans Tips 2!
Hängandes vid mitt bord har jag en liten sopborste, köpte den billigt på Ica Maxi tillsammans med en skyffel i samma design. Den är så smidig att ta till när man gjort något som skräpar ner, som när man skär till svampduttar, eller när man skrapar kanter på papper! Då tar jag bara fram min lilla borste och sopar av bordet. Jag föredrar att sopa ner allt på golvet och hämtar sen vår trådlösa lilla dammsugare och tar med den under pysselbordet. Det blir i alla fall fullt med skräp på golvet, även om man försöker hålla ordning.



3 kommentarer:

  1. Så smart! Ngt att ta till sig...

    SvaraRadera
  2. Påstipset köper jag direkt, tack tack.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vad mycket fint du har på dina bloggar. Du är jätteduktig.
    Jag vet inte vad det beror på att du inte kan se mina inlägg. Jag har ett minne av att du skrev om det tidigare men det glömde jag av.
    Jag skall höra med Mindi om hon kan komma med något förslag hur man skall göra.
    Mindi eller jag hör av oss.
    Ha det bra
    hälsningar Siv

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.