måndag 14 juni 2010

Dop-LO - DT-alster


Veckans DT-alster, ytterligare en LO i A4-format, denna gången med min dotter i sin dopklänning. Jag har stansat ut en fin kant i rosa cardstock som jag monterat bakom Magnolias söta papper - som jag först ruggat i kanterna md scrapern. Stansade samma kant i vitt albumblad, mörkrosa cardstock och monterade ihop med ett rött Magnoliapapper. Fotot skar jag ut i kvadrat, och monterade på vit och rosa fotomatta. Monterade sen hela fotomattan på bårdmattan. Lade på ett ribbat rosa band, monterade på vit cardstock genom att sy fast det i symaskinen, för accentens skull använde jag en starkt cerise tråd. Knlt en rosett som jag tryckte fast på bandet, och byggde en blomgrupp med rosa brads och rosa och vinröda blommor. Längst ner i fotots hörn monterade jag söta lilla FairyTale Tilda.



Lade glitterlim frosted lace på vingarna, guldglitter på kronan och glossy på blommorna i håret på Tilda. Lade highlight i håret med vit penna. Nu kan jag inte färglägga en Magnolia utan att rita dit näsa och mun, de får så mycket finare ansiktsuttryck då tycker jag.


Jag skar ut grodan och några av vingarna för att de skulle stå ut lite mer.


7 kommentarer:

  1. Oj va gulligt!!! Jag som gillar rosa sååå mycket!! Tilda e väldickt söt med näsa och mun!

    ha en härlig dag vännen!!!!
    Kramar Lina

    SvaraRadera
  2. åååh så vacker och råååsig lo!! Ha en toppen dag! Gillar stämpel motivet på lo,n mycket!!

    SvaraRadera
  3. Ååååå så gullig LO!!! Blomdekorationen, de stansade fotomattorna och Tilda.... allt är så fint! Jag håller med att Tilda ser bättre ut med näsa och mun.

    Ha en trevlig vecka!
    kramis Pernilla

    SvaraRadera
  4. Åh så sött! Gillar rosa jag med. Tildas krans har du fått så himla fin.Gulligt med mun o näsa me.

    Kram Marina

    Ps. varorna kom idag..tack,Ds

    SvaraRadera
  5. Absolut en liten sötnöt - jättefint. Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. En jättefin LO med en jättesöt bäbis!! Hon är så söt din dotter, ett underbart kort med fina färger.
    Kram Plingan

    SvaraRadera
  7. En jättefin LO med en jättesöt bäbis!! Hon är så söt din dotter, ett underbart kort med fina färger.
    Kram Plingan

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.