tisdag 1 juni 2010

OS-mössan


Nu ska jag berätta mer om min LO längre ner.... den till Katarinas utmaning. I hennes utmaning skulle man lifta hennes LO "Min nya mössa". Nu är jag ingen hejare alls av grafiks LO:s, så jag liftade ganska friskt rakt av... Gillade effekten av provdokorna, men har ingen sån stämpel så ajg fick helt enkelt rita egna. Nu märks det ju att jag inte är nån supertecknare, men de fick duga. Tvingade sonen att posera med den nya mössan jag virkade åt honom, först ville han inte ha nån os-mössa, sen blev den använd vareviga dag tills det blev varmt. Jag har rispat kanterna på kortet, doodlat vita streck på det blåa cardstocket under, och under det har jag doodlat svarta streck på det gula cardstocket där det funnits plats. En stor turkos blomma från ett creative club-paket blev mycket mera hot efter att jag stansat hål i varje kronblad och sen doodlat svarta streck runt. Blev hål även i kronbladen på den lite mindre gula blomman, sen är alla blommorna ihopsatta med en skruvbrads. Stack en provdocka lite under blomman, en klädtag som min syster sparat åt mig från hennes sambos kläder sticker fram under fotot. En utstansad blå krona, och en stor blå provdocka - denna blev väl mindre bra... En datumcirkel utskriven på datorn flera gånger och ihopmonterad med distanskuddar för att få 3D-känsla, och sen en svart doodlad ram runt det hela. Svarta leather-thickers doodlade med vit penna utgör titeln.


Nu är det ju tur att denna utmaningen avgörs genom lottning, för jag skulle nog aldrig ha en chans att vinna med denna LO:n annars... Men sen gjordes den ju på en timme med, inklusive letandet efter provdocke-bilder på nätet som teckningsinspiration...

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Tycker din Lo är superhäftig och mössan jättefin!


    Kraam!

    SvaraRadera
  2. Härlig LO, lite ovanlig att se det här:) Men jättefin och jag älskar dessa mössor....dom är så häftiga:)

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.