torsdag 3 juni 2010

Rosa swapp

Efter vissa påtryckningar ;-) ska jag nu äntligen redovisa min rosa swap som kära Mindi hade. Jag fick självaste Mindi som swapvän med, och se så fina, gulliga och MÅNGA saker hon shoppat åt mig:


En skärbräda, en liten börs, två små ljusstakar, ett saltkar och en kanin i snöre med små, små såpbubblor. Såpbubblorna blev invigda direkt när paketet kommit igår, vi packade matsäckskorg och åkte till lilla Valla. Grillade korv, lekte, blåste bubblor och hade det bra.


Tittar man noga efter så ser man små såpbubblor mellan Leia och vår blå kylväska. Men det var riktigt svårt att blåsa bubblor, speciellt när man som Leia blåser uppåt istället för framåt. På hemvägen blev grabbarna trötta, det var ju varmt och det är en bit att cykla/springa/rulla.... så det fick lifta en stund... (tittar ni noga, så ser ni att den korthårige - Chico - tycker mycket om sin "brorsa", han har lagt tassen runt Chabos nacke, hahaha.)


Jag skickade ju också iväg en swap, jag fick Marica på min lott. Jag köpte en så söt liten porslinsmuffin som man kunde gömma saker i - måste nog köpa en till mig själv med, titta in till henne får ni se hur söta de är. Men, scrappare som man är, så är det ju svårt att vara med i en swap och inte ge bort något scrappat. Så jag köpte ett rosa trähjärta på samma ställe som muffinsen. Jag stämplade swirls runt kanterna med brun dyna, monterade på minirosor och en fjärilcharm, och skrev en etikett för hand som också fick swirls runt kanterna.


Jag har ju inte visat än vad jag fick på mors dag av mina kära barn, det måste jag ju göra. Självklart blev jag uppvaktad på sängen med kaffe och paket, gullefjunen, när jag väl öppnat paketen var kaffet ljummet hahaha. Av min son fick jag glimmer mist, snäll son som köper det mamma önskar sig! ;-) 



Men jag fick ett litet paket av dottern också...



Hälsa dina döttrar Camilla, och tacka dom för att de hjälpte Leia så bra med att välja present till mig, sååå gulligt av dom!! Har ni inte shoppat hos CamillaDesignat ännu, så är det verkligen dags nu! Hon är så trevlig och tillmötesgående hela tiden, alltid lugn och glad.

Ha nu en skön sommarkväll allesammans!

2 kommentarer:

  1. Åh vilka härliga bilder, rooosa jag som älskar rosa, skärbrädan var urläcker! Vilket fint hjärta du altrat oxå, superfint! Roligt att få scrapgrejer i morsdagspresent och sånt som man inte vet om heller...

    Tycker oxå att Designat är en jättebra och pålitlig butik som jag gärna vill besöka om jag får vägarna förbi Linköping nån gång. :)

    Är inne så gott som var dag i bloggen men ibland är jag lite dålig på att kommentera!!! Kramar till dig kära Linda, jag räknar ner dagarna för träffen i Nol då vi ska ses, så roligt vi ska ha! :D

    SvaraRadera
  2. WOW vad en massa tjusigt rosa du fick :)

    Jag ÄLSKAR ROSA :)

    Härligt med utflykt.

    Vad fin fina grejer du fick på morsdag :)

    Jag har "bara" shoppat via nätet hos designat.

    Ha de gott.
    Kram kram <3

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.