fredag 4 juni 2010

Utmaning och liten sommargåva

Den nya shopen och bloggen Vilda Stamps har en utmaning, och jag är ju faktiskt flera dagar före utsatt tid!! Så skynda er över till bloggen och kolla reglerna för att vara med, självklart ska du också vara med och tävla om presentkort!


Jag har använt stämpeln "Brevet från Lillan", det var den jag valde ut när jag vann i deras dagliga utlottning. Stämplade den med versafine svart och lade på crackle paint rock candy. När det torkat drog jag lite lätt med black soot i krackeleringen. Vit spets, en vit kakservett, två olika svartvita papper jag fått från en swapp, och stomme i vitt cardstock. Plockade ihop lite blommor och monterade med centerkisses jag målat svarta, en blingsten svart och en vit halvpärla. Stora vita halvpärlor i de andra hörnen, och lite frosted lace glitter på blommorna.

Sen fick jag äntligen iväg mitt brev till min brevvän, tack snälla vännen för att du så tålmodigt väntar på mina brev! Som ett litet tack och även som en liten sommargåva, så gjorde jag snabbt en charm till henne. Hon kan antigen hänga den på sin mobiltelefon eller på handväskan.


En Greeting Farm-tjej målad med blyerstfärgpennor på krympplast, och krympt med embossingpistolen. En öglepinne med lite blandade pärlor och en metallcharm längst ner i form av en solros, och så min egen handgjort-av-stämpel också på krympplast. Hoppas du gillar den, vännen! Denna och brevet landar i hennes låda idag - hoppas jag - men jag vet att hon är på jobbet nu, så jag kan lugnt visa upp den redan nu.

Nu ropar pysselgrejerna på mig igen, bäst jag kilar. De vill inte vara ensamma för länge åt gången, de små sakerna! De vill helst att jag sitter och klappar på dom hela dagarna, hahahaha!

4 kommentarer:

  1. Ååå vilket fint kort du har skapat!!! Så snyggt i svart/vitt.

    Fin charm också! Nu blir din brevvän allt glad.

    Trevlig helg!
    kramis Pernilla

    SvaraRadera
  2. ÅÅHHHH vad jag blev glad idag när jag kom hem och hittade ett brev ifrån dig med en världens sötaste mobilhänge , eller charm som det oxå kallas har jag lärt mig nu!!.
    Tack snälla Linda, om du visste vad jag blev glad, fast det tror jag att du vet!!Brevet var pysmysigt och helst vill jag svara på en gång men jag väntar ett litet tag så du slipper känna press at svara snart igen!! jag vet att du har mycket runt dig just nu och det är samma här, men snart dyker ett brev upp igen.
    Trevlig helg och tack än en gång vännen. Många kramar från Plingan

    SvaraRadera
  3. Jättehärliga grejer Linda. Och så e vi med i samma tävling. Spännande,

    Tack för rosorna igen, de var underbara. Sparar på dom ett tag. Bara titta på den fina buketten.

    Kram Marina

    SvaraRadera
  4. Fina grejer! Kul när du visar andra delar av din pyssliga sida också :-)

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.