måndag 8 november 2010

Minialbum

Denna månaden har de tema minialbum på SS, och det är precis att jag kan delta med mitt album - de satte nämligen gränsen för minialbum på 15 cm, och mitt muffinsalbum är precis 15 cm högt! Jag tycker ju att det är ett minialbum, mycket pga formen med ju.

Alster 29

Grunden är ett Maya Road album som jag haft liggande hemma läääänge. Vann det faktiskt i en candy från Pernilla en gång i tiden, tillsammans med ett häfte recept från Leila bakar. Jag har embossat vitt cardstock i en cb embossingfolder swirls för att det ska se ut som grädde, lagt ett mönsterpapper på muffinsformen, och stansat ut "cupcakes" i samma papper. Stansat ut bokstäver med Aquarius, doodlat dom med svart penna och sen lagt på glossy accent. Den stora blomman har jag gjort själv med mina retrostansar.


Det är dom recepten jag skrivit in i albumet med. Titeln på varje recept skrev jag i datorn och printade ut på skisspapper, och stansade ut med spellbinders scallop ovals. Recepten skrev jag dock för hand på skisspapper, och laminerade sen in med en bit cardstock. På så vis klarar sig recepten från att bli förstörda när man använder dom.


Varje sida har blivit dekorerad med en kakservett, en vikt ficka i cardstock och en siffra som matchar receptkortet. Så man stoppar tillbaka receptet på rätt ställe. Sen är det lite band, bling och blommor, fickorna är inte exakt likadant dekorerade. Doodlat runt kanterna, dels runt själva muffinsformen, men även runt fickan. Har även doodlat runt scallopovalen på varje uppslag.


Baksidan, med ett lager grädde till, och så klart min egenhändigt gjorda handgjort-av-etikett! Har använt en etikettmall från Miss Cutiepie, men ändrat innehållet. Där står mitt namn, min blogadress och vilket år det gjordes. 

5 kommentarer:

  1. Lysande Linda!!! Mini albumen regerar!!!
    Hoppas allt är väl med er. Jag stannar längre en annan gån ...måste hasta i väg!!
    Kram kram Lina

    SvaraRadera
  2. Vilket mumsigt album du gjort Linda. Man blir riktigt godissugen!
    Superfint. Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Jag vågar knappt säga det men jag håller på med ett cupcakealbum till min dotter och som jag tänkt som julklapp så jag kan inte lägga ut det i min blogg, Ditt album e supercoolt, jag kommer inte ha recept i mitt, det ska bli album.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ååååh så snyggt ditt cupcakealbum blev! Jajamen, du vann det i min bloggcandy en gång. Bra idé att laminera recepten!

    Ha det bäst!
    kramis Pernilla

    SvaraRadera
  5. mmmmmm smaksens!! perfekt receptbok!

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.