onsdag 1 december 2010

Dags för första luckan i våra adventskalendrar!

Ja, för här i huset finns det fler än en! Först har vi ju de vanliga papperskalendrarna, dock inte klassikern - TV + radiokalendern. Ingen som är intresserad här hemma... Men barnen har varsin från brandmännen, Leia har en från en Bamsetidning, jag har en skraplottskalendet och en minimini jättesöt kalender jag fått av min väninna Eva.

Men! Sen har vi ju det roliga med! Vi gör ju kalendrar till barnen, så också i år. Och alltid är vi ute i sista stund, jag och maken lade sista handen på dotterns igår kväll 23:30!!! Men bra blev det.


Leias kalender... påsarna hänger på en broderad kalender jag sytt själv.


Närbild på påsen. Jag har vikt ihop lite vanligt kraftpapper och tejpat med dubbelhäftande tejp. Sen skrivit ut gratis jul-vintagebilder från nätet, stansat med mina nestiesar, och distressat kanterna. Satte faktiskt distresshandtaget i gubbens händer igår, så fick han hjälpa till. Stansade sen ut siffror i buggen med...


Sonens kalender.... köpta påsar tyvärr, fast sparade sen förra årets kalender. Bäst att jag gör handgjorda påsar till honom med nästa år.


Mina kalendrar. Till vänster i den härliga träbacken (som jag tiggde till mig på Ica) ligger alla paket från Julswappen - det är andra året jag är med nu. Till höger ser ni skålen med små scrappaket från adventskalendern på SS.


Här ser ni vad vi fick idag i våra paket! Jag fick en inspirerande jultidning i Julswappen, och spets med söta spännen i scrapkalendern. Leia fick en postgubbe med paket och sonens byggsats ser ut som en fyrhjuling av något slag.
(Ni ser också min härliga julgrupp jag gjort själv, med hyacinter, hjärtan på tråd, lecakulor och en tomte med sin svamp. I bakgrunden min adventsljusstake, som jag fylt med hasselnötter och valnötter.)


Här ser ni fyrhjulingen närmare, och även en liten hälsning från "tomten".

Här i Linköping är det kallt idag, termometern visade på -25,8° kl 8:00! Nu är det något varmare, men bara någon grad. Det är så kallt att vi har frost på insidan av låset på ytterdörren!! Maken tog bilen till jobbet idag, och jag stannade hemma när hemtjänsten gick till dagis med lillsnuttan. Rullen skulle nog pensionera sig på stört om jag tvingade ut den i denna kylan. Hundarna får "gå lunchpromenad" på baksidan - även om de bara kommer en meter ut från dörren pga snön! Tor ingen av dom är sugen på längre promenad än så!

Ha det gott idag!! Tänd ljus och njut av vår vackra vinter, det gör jag idag!

3 kommentarer:

  1. Det var verkligen fina kalendrar ni gjort!! ;)

    /Lisa

    SvaraRadera
  2. Vad fint det blev, Linda! Bilderna passar ju perfekt.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh va spännande och roligt med alla kalendrar... men gubben din då, har inte han fått nån?! :) Min dotter har en chokladkalender, det är allt... men till nästa år ska jag nog göra något mer rejält tror jag... och så ska jag se till att jag får en scrappig kalender oxå! ;) Kram ♥

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.