söndag 23 januari 2011

"Hej mitt vinterland"

Jag har gått med i Mollys Scrapbookings månadskit, och ett vintreigt och färgglatt kit kom hem till mig i början av januari. Med kitet följer en utmaning, och denna månaden skulle man ha med:

- Titeln "Hej mitt vinterland"
- Minst en snöflinga (utstansad, ritad eller annat)
- Minst en knapp

Så här blev mitt bidrag (ber om ursäkt för de konstiga ljusförhållandena, det var svårt att få rätt färger på denna).


Jag skar till en stomme på 8,5"x11" i vit cs, skar det härliga blåa flingpappret något smalare, och stansade med min EK Success kantstans. Distressade kanterna på det jag stansat, för att ändå ha en liten vintagekänsla på alstret. Sen skar jag till en bit som var ännu smalare av det randiga pappret, och rev båda kanterna. Ovankanten rev jag lite snett, den ska liksom symbolisera pulkabacken. Distressade kanten, och doodlade sen en riven kant precis innanför. Kortet är medvetet snett skuret, för att ytterligare poängtera att de åker pulka... Kortet är sen monterat på mörkblå cs, inte svart som det ser ut på fotot. En bred, vit spets med ett blått prickigt band över, som jag monterat titeln på. De vita, utklippta bokstäverna är mitt eget alfabet jag skrivit ut på skrivaren, klippt till, distressat och monterat på med Scrappy Glue - mitt favoritlim - jag hittar det oftast hos designat. Vinter är skrivet med vita läderthickers, som ajg målat blåa med copisa, tog två asterisker från det alfabetet med, som också fick blå färg på sig. Monterade ihop två olika utstansade snöflingor, och monterade på en knapp som jag knutit lite blåvitt band igenom. Strödde blandade snöflingor över alstret, med strass och halvpärlor som mittdekorationer. Stansade ut en tag och skrev min journaling på, som jag sen stack in bakom fotot. Den söta killen på snowboard är en digi freebie från Sliekje, hon tecknar så söta djur och människor!! Doodlade sist en svart ram runt hela LO:n... nu hoppas jag att den följer kriterierna.

3 kommentarer:

  1. Underbar!!!!!! Så söta detaljer!!! Gillar den massor!

    SvaraRadera
  2. Såååå söööt! Vilken gullig stämpel du hade på, jättefint! Kram Emmeli

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.