måndag 24 januari 2011

Ytterligare ett gäst-DT-alster

Jag har missat att visa en julig presentpåse jag gjort åt Andrine & Marens Landhandleri, jag fick ju några rullar washitape av dom i höstas för att göra några gäst-alster med... Så innan jul bloggade de mitt sista alster, en söt presentpåse.


Jag har vikt påsen av ett cardstock, skar till locket efter en nestabilitie die, och mattat med julpapper. Lade snöfärg längst ner på påsen, och fluffade till med embossingfönen. Jag preparerade ett albumblad med washitape-remsor, rev små bitar som jag lade lite omlott. Stämplade den söta inkidotjejen på akvarellpapper en gång, sen stämplade jag hennes skor och bältesspänne på albumbladet med den guldiga tapen, och hennes kjol på albumbladet med den röda tapen. Monterade sen ihop alla delar ovanpå akvarelltjejen, som fått de övriga fälten målade med tombow-pennor. Sen lade jag vit flower soft på pälskanterna runt halsen, nederdelen av jackan och nederdelen av kjolen. Ett par änglavingar i chipboard embossade jag med clear dyna och vitt pulver, det klart smidigaste, snabbaste, och mest täckande sättet att snabbt och kladdfritt färglägga chipboard och grungeboard!! Monterade upp långa remsor guldtape på tunt, tunt papper och klippte sen ut remsorna. Monterade sen ihop dom som en rosett, och lade en stor blingsten på mitten. Med glitterlim runt kanterna blev det en söt påse att ge bort en liten julgåva i.

Stort tack till Andrine & Maren för förtroendet att få gästa hos dom!

1 kommentar:

  1. Riktig söt påse, som med annan pynt passar hela året!
    Kanske jag "lånar" denna idè!? ;)
    Tack för inspiration!

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.