tisdag 22 februari 2011

DT-alster beWed

Nu är min tid som DT hos beWed till ända, men än har jag två kort jag inte visat här i bloggen.


Stommen är milt, grönt cardstock, framsidan stansade jag med min MS kantstans. Stansade en gång till i spillbiten från stommen, så att jag kunde placera en utstansad kant till ovanpå. Monterade sen på en bit spets, baksidan av mönsterpapper Graphic 45 Pixie Post, sen framsidan av det samma och stansade båda i kantstansen. Ovanpå det monterade jag det utklippta vykortet från Woodland Fantasy med distanstejp. Vykortet fick sig ett utklippt frimärke från Tiny Treasures och en poststämpel från Pixie post. Alla papper fick sig en omgång med distress vintage photo, vykortet skrapades lite i kanterna och knycklades lite med, för att få en mer sliten känsla av postgång. Klippte sen ut en liten älva från Pixie post som fick sitta i ena hörnet av vykortet. Tog sen fram mina retrostansar och stansade ut blommor som jag skrynklat och mistat, monterade ihop med en liten brad, distressade med vintage photo och lade på lite glitterlim cinnamon. Glitterlim rock candy på älvan i kanten och frimärket, glitterlim diamond på alla papperskanter. Duttade med pearlmaker creme längs spetskanterna, några swirls under blomman, och lite pärlor i de övre hörnen.


Här har jag skurit till papprena för att passa måttet på vykortet. Vykortet har jag klippt ut från Woodland Fantasy, klippte en matta bara aningens större i rosa cardstock, som följer kanterna på den vackra ramen. Stommen, rosa cardstock, är 15x12 cm, faktiskt riktigt roligt att göra ett kort med udda format. På stommen har jag monterat baksidan av Tiny Treasures och sen From This Moment. Mönsterpapprena är båda rivna i kanterna, rätt så rejält, och sen distressade med vintage photo. Monterade ett dubbelt band över kortet, ett bredare ljusrosa sidenband, och ett tunt starkare rosa sidenband. Knöt ihop en dubbel rosett och monterade på bandet, och monterade till sist dit vykortet på distanstejp. I nedre vänstra hörnet monterade jag tre ljuvliga rosor, vägde av med gröna blingstenar i de andra hörnen. Jag har sen glittrat papperskanterna för att ge dom lite mer liv, glittrade även en hel del på motivet, som jag hoppas att ni kan se om ni klickar upp bilden större. Jag har lagt glossy accent på blommorna i dammen och i älvans hår, förstärkt vattnets ringar med glitterlim och lagt rock candy på älvans vingar. Nederst på vykortet finns en banner, som man kan fylla med egen text. Jag valde att skriva: "Om jag kysser dig, blir du min prins då?" Jag tycker det ser ut som om hon frågar just det, och jag gav ju detta kortet till min prins på alla hjärtans dag.

3 kommentarer:

  1. Oj så vackert!!!!
    Ditt fina "Mollykort" ligger i Mollybloggen nu! =)

    SvaraRadera
  2. Otroligt läckert och fint kort!
    Härliga detaljer. :)

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.