måndag 21 februari 2011

Nytt!

Jag skapar, jag DT-bloggar, jag surfar..... jag skapar, jag DT-bloggar, jag surfar.... Men jag missar visst att blogga i min egen blogg!! Inte underligt då att kommentarer och besökssiffror håller sig undan!! Detta måste det bli ändring på, med början just nu! Visar lite i taget, så jag har många härliga inlägg på kö för er!

Börjar med ett Molly-kort. Prenumererar ju eller vad man ska säga på shabby-kiten hos Mollys, och denna månaden skulle man göra ett valentin-kort. Jag gjorde ett kort till en vän som fyller år just den 14 januari, det måste ju räknas, eller hur?


I stort sett allt jag använt är från kitet, motivet är en digifrebie som jag färglagt med copics. Skrapat och distressat kanter, mönsterpappret har jag först lagt med baksidan upp, sen framsidan upp. Kraftdoilys har jag stuckit in bakom motivet, en doily klippte jag isär till hjärtan och monterade i motivets högra, övre hörn. Organzaband runt kortet med en "rosett" under primablingen. En stor, vacker primaros i nederkanten, och halvpärlor. Lite doodling runt kanterna med, med lite hjärtan här och var. Skrev sen "14 februari" i nederdelen av motivet. Detta kortet gick till en i Födelsedagsswappen på SS.


Innan jul vann jag en candy, och jag har snällt väntat på den, Camilla hade mycket att göra, så det dröjde innan hon hann få iväg den. Därför var den extra fylld, och jag klagar inte! Ni ser ju hur mycket jag fick!!!! Helt galet!


Jag fick ju dessutom denna underbara handgjorda väskan som candyn kom i. Ja, en del låg däri i alla fall, men nästan mer låg utanför. Visst är den helt underbar?!?!

En tag var med, vackert dekorerad med blommor och stämpel... Här ser ni också lite av hur 3D-uppbyggd väskans dekorationer är.


Det underbara handtaget och låsningen av elefanttråd. Nu jagar jag elefanttråd med ljus och lykta - jag vill också göra så här!!!


Hjälpte en tjej att beställa blommor från Wild Orchids, inte alla som är bekväma med att beställa från utlandet med allt vad det innebär med betalningar och så... och jag har ju inga hämningar... Som tack fick jag detta, heeeelt underbart!! Man kan skönja handgjorda blommor i högerkanten, tyvärr lite dålig bild, men hoppas ni ser ändå. Den bruna bandblomman, till höger i bild, ganska låmgt upp, den ser ni snart på ett alster här inne! Tack snälla Annelie!!

Kommer mer handgjort av mig i morgon, så kika gärna in igen!

4 kommentarer:

  1. Så fint, så fint, så fint! Är oxkså sugen på Mollys, men, men...

    SvaraRadera
  2. Verkligen ett jättefint kort!!!

    SvaraRadera
  3. Lite avundsjuk på att du vann den där candyn, hum...
    I alla fall så vr det inte det jag tänkte skriva, elefnttråd hittar du på Panduro. Den är väldigt smidig at arbeta med och kommer i 30 cm längder.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Underbar candy du vann!! Jätte cavkert kort oxå!! Ibland har man massor att blogga här o där...*S*

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.