fredag 1 juli 2011

Fler påskalster

Hej ni kära och tålmodiga läsare & följare! Jag ska verkligen bemöda mig om att uppdatera relativt regelbundet igen, jag har ju en del att visa, men det tar emot. Varför vet jag inte, men det är antagligen det att jag brukar skriva ganska långa beskrivningar om hur jag skapat när jag visar upp alster. Jag tycker inte om att bara slänga in bilderna i tråden och så får det räcka. Nej, jag vill ju förklara vad man ser på bilderna med. Men nu under tiden jag bloggar ifatt, blir beskrivningarna något kortare, för att jag ska orka med att blogga ifatt. Så håll tillgodo, alster med kortare beskrivning!


En altrad chokladkaka. Först brun cs, mönsterpapper, en bit spets och så ett 3D-motiv som jag monterat ihop med distanskuddar. Chalkad så klart, vad annars?! ; ) 


Ett kort 15x15 cm. Det första mönsterpappret sitter direkt på kortbasen, det andra, med en utskuren cirkel i mitten, sitter på distanskuddar för att få höjd. Kanterna är doodlade för att de skulle synas lite mer. Äggen längst ner i vänstra hörnet är uppbyggt med några få lager så att en liten 3D-effekt har uppnåtts, däremot är nallen i mitten uppbyggd i flera lager med distanskuddar.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.