torsdag 22 mars 2012

Manligt neverending card

Idag, förhoppningsvis, landar detta kortet hos makens vän och dotterns gudfar. Han är mycket kameraintresserad så jag ville ha en gammal kamera med på något vis. Det var inte det enklaste att hitta, men denna bilden var fin tyckte jag. När de var här och gratulerade dotterns 4-års dag var han mycket förtjust i det neverending card jag gjort åt henne, så jag tänkte att han skulle få ett alldeles eget att "leka med".

 
Kortet stängt... Har skrivit ut mannen med kameran på skisspapper i bläckstråleskrivaren, sedan stansade jag ut den med en spellbinders. Med papperet kvar i diesen distressade jag med Gathered twigs och stämplade med Pysseldags-stämplarna Hörn och Adressat. Som matta till motivet har jag stansat ut cardstock med samma die. På motsatta sidan en enkel distressruta med Grattis på födelsedagen. Stämplat med hörnstämplarna längst ut i hörnen på kortet.

Första uppslaget... Den nya, läckra Trampbilsstämpeln stämplad tillsammans med Adressat på distressruta. På den nedre delen fick Grattis-stämpeln återkomma följt av Önskar.

Andra uppslaget... Har stämplat med diverse stämplar i den vänstra rutan för att kapa en grund för texten "Micke 22/3". På högra sidan ännu en nyhet från Pysseldags, Trehjuling, tillsammans med Adressat.

Sista uppslaget/baksidan. Maskade bort lite av min Handgjort av-stämpel, eftersom ramen ändå inte fick plats på ytan. Dessvärre hade jag lite för bråttom, så att stämpeln hamnade snett, men vad 17, det är ju handgjort. =)

Kortet kan stå för sig själv om man låter det vara lite öppet. Jag hoppas att det kom fram som det skulle, jag var som vanligt extremt sen och lade på det på lådan bara minuten innan den skulle tömmas. Det är svårt att göra manliga kort bra, än värre är det med de begränsade - men många - ytorna man har på ett neverending card. Det dröjer nog länge, om än alls, innan jag gör ett manligt neverending igen. Men det blev nog ganska bra ändå, eller vad säger ni?!

3 kommentarer:

  1. Jättesnyggt kort du gjort.
    Pysseldags stämplar passade perfekt till papperna. Sjukt fräckt gumman.
    Kram <3

    SvaraRadera
  2. Kanonfin blogg och jättesnygga alster! Jag har varit inne här en massa gånger och suckat över din fina kort osv... Och nu när jag vet vem du är så blir det ännu roligare att kolla in vad du pysslat ihop!! STOR KRAM, Pie

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.