torsdag 12 april 2012

Manligt 70-års kort

Denna månaden är det min tur att stå för utmaningen i Månadens Utmaning, och jag inspirerar med ett färgschema att skapa efter, kika in här för att läsa mer. Det är alltid lättare att skapa för läsarna om de får ett inspirationskort att kika på, då skapades detta:

 Murriga, härliga färger, där mönsterpappret får komma till sin fulla rätt. Har förstärkt fjärilstemat med ett par monterade, stansade fjärilar. Skapade tre pappersrosor med utstansade blad till, en utstansad bård med kantstans och ett organzaband. Texten kommer från mönsterpappret, mattat med samma cardstock som själva stommen.

 Insidan går i samma linje som framsidan. Ett "bra-å-ha-kort"...

 I måndags fyllde vår käre granne år och vi var in för att gratulera. Jag brukar ge han och frugan handgjort emellanåt, han är mycket glad i mina skapelser, men denna gången blev det "bara" ett kort och en blomma - jag hann inte mer, varför får ni se i ett senare inlägg. (Jösses, inläggen står i kö här, det är minsann inte vanligt numera.) När jag tog fram detta kortet igen såg jag att bladen täckte delar av texten, och så ville jag ju inte ha det. Som tur var hade jag en bit till av just den biten papper, så jag tog loss blommorna och bladen, monterade på den nya texten, och monterade sen dit blommorna och bladen lite annorlunda. Texten: "life is like an amazing puzzle, it's up to YOU to fit the pieces together". Stansade ut "Glenn 70" i brun cardstock, doodlade bokstäver och siffror med vit penna och lade glitterlim på blommorna.

Insidan pimpade jag till med en vintagebild på flygplan, nu föll det sig så lyckligt att jag hittade en med svenska flygplan, detta är en Saab J/A 21A. (J står för jakt och A för attack. Grannen är mycket förtjust i flygplan.)


2 kommentarer:

  1. Ohh wow så läckert det blev.... gillar papprena och du har verkligen fått till det snyggt!!! Ha det bäst!!! Kramizar

    SvaraRadera
  2. Vilket snyggt kort!
    Ha det gott...

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.