lördag 7 juli 2012

Manligt grattis igen

Klart även karlarna ska ha vackra handgjorda kort när de fyller, man får bara tänka några varv extra när man gör dom så att de blir lite tuffare.

Här utgick jag från en restbit cardstock jag hade kvar, skar till mönsterpapper och rött papper till matta i storlek efter remsan cardstock. Det röda och det mönstrade pappret är distressat med svart, för enkelhetens skull använde jag min lilla minidyna Memento black. Underst har jag rött papper och mönsterpappret med baksidan fram, runt det har jag sen dragit rött och svart snöre. Sen har jag monterat mönsterpappret med framsidan upp på en mindre bit rött papper, stämplade siluettmannen med embossingdyna och embossade med svart pulver. Jag ville ha en ram runt detta så jag monterade remsor av smal dubbelhäftande tejp runt om, när skyddspappret på tejpen var avrivet hällde jag rikligt med svart embossingpulver över tejpen och embossade med fönen. Tejpen klarade inte värmen bra så den krackelerade, men tyckte effekten var snygg, så det gjorde inget. En utstansad tag som jag fått över från ett annat projekt fick komma till användning, stämplade trampbilen med distress ink Pumice stone och sen grattis i svart. Drog sen tagens kanter i embossingdynan och embossade med svart. Knöt i några stumpar rött och svart snöre.

Insidan höll jag enkel. Trots att jag scrappat i en hel del år nu, så kan det ändå bli fel. När jag stämplade texten på vänstersidan, kom den alldeles snett. Det ordnade jag genom att stämpla om texten på en lös restbit, skära till kanterna och sen dra med den svarta dynan runt. Monterade sen denna stämplade restbiten över mitt misslyckade försök - nu syns inga spår av mitt misslyckande! På motsatta sidan stämplade jag en annan textstämpel, en grattis på födelsedagen- och önskar-stämpel. Sen har jag bara skrivit dit våra namn. Alla stämplar jag använt här kommer från Pysseldags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.