tisdag 3 juli 2012

Manligt grattis

En av våra kära vänner fyllde år för ett tag sen, och jag försöker alltid göra tåginspirerade kort till honom, eftersom modelljärnväg är ett stort intresse. I år blev det ett enklare kort, jag vill ju ge något nytt och inte en kopia från föregående år.

Jag utgick från en papperspåse till detta kortet, distressade den med Gathered twigs och stämplade med samma dyna - räls, jordglob, tågfrimärke och frankeringsstämpel är från ett set clearstamps med resetema. Skrev ut tåget, som är en digistämpel från Pysseldags, på ritpapper. Stansade sen ut den med en biljettdies.

Själva hälsningen skrivs på en större biljett som jag stansat ut i dubbelt papper. Distressad och stämplad som påsen. Stansad ut en hållare som jag monterat på ena sidan, att dra i. I etikettfältet skrev jag mottagarens alias på olika tågforum.

På baksidan har jag stämplat min egen stämpel på en annan biljett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag skulle bli så glad om du ville lämna några ord innan du går härifrån. Både ris och ros är välkommet! Saknar du något? Önska gärna, så ska vi se vad jag kan hitta på.

I'd be very happy if you left me a word or two before you leave. Feel free to suggest projects or idées on how to make the blog better.